Pomidorowy koktajl oczyszczający

Pomidorowy koktajl oczyszczającyKoktajl pomidorowy na zaparcia

Pomidor doskonale regeneruje skórę i opóźnia procesy starzenia się. Witaminy C i E w nich zawarte wiążą wolne rodniki i w ten sposób zapobiegają wiotczeniu skóry oraz tworzeniu się zmarszczek.

Z kolei za zdrowy kolor skóry odpowiadają witaminy K i PP.

Uwaga! Ze względu na zasadowy odczyn sok pomidorowy jest jednym z najbardziej skutecznych i wartościowych soków warzywnych, ale działa tylko wtedy, gdy zostanie połączony z produktami żywnościowymi, które zawierają węglowodany. Jego odczyn zmienia się wówczas z zasadowego na kwaśny.

Sok z pomidorów hamuje rozwój drobnoustrojów, wykazuje właściwości antybiotyczne, a także oczyszcza krew.

Continue reading „Pomidorowy koktajl oczyszczający”

Prosta owsianka na zaparcia

Prosta owsianka na zaparciaOwsianka przeciwzaparciowa

Często masz zaparcia? Wzbogać swoją dietę o większe ilości błonnika, który oczyszcza organizm z toksyn, reguluję pracę układu pokarmowego oraz pobudza ruch robaczkowy jelit zapobiegając zaparciom.

Źródłem błonnika są m.in.: chleb razowy, otręby, marchew, jabłka, groch, fasola czerwona i biała, soja, a także kapusta, brukselka i cebula.

Continue reading „Prosta owsianka na zaparcia”

Buraczany koktajl na zaparcia

Buraczany koktajl na zaparciaBuraki pomagają na zaparcia

Buraki są bogatym źródłem makro- i mikroelementów. Zawierają też trochę białka oraz sporo (jak na jarzynę) cukru. Są dość ciężkostrawne, bo zawierają dużo błonnika.

Uwaga! Jeśli po przekrojeniu buraka powierzchnia nie będzie gładka i lśniąca w jednolitym ciemnym kolorze, tylko zobaczysz jakieś smugi, to znaczy, ze taki burak ma dużo błonnika.

Continue reading „Buraczany koktajl na zaparcia”