Jak poprawić metabolizm? cz. 1


metabolizmDieta Diane Kress regulująca metabolizm

Diane Kress, dietetyczka, która od 25 lat zajmuje się terapią otyłości i cukrzycy. Kieruje Centrum Żywienia Morristown w stanie New Jersey.

Program odchudzający Diane Kress

Opiera się on na założeniu, że istnieją dwa typy metabolizmu:

  • metabolizm A (prawidłowy);
  • metabolizm B (nieprawidłowy) z charakterystycznym fałdem tłuszczu na brzuchu.

Uwaga! Metabolizm B odpowiada za problemy z nadwagą i wiele innych problemów zdrowotnych (np. cukrzyca, zaparcia). Związany jest z wydzielaniem nadmiernych ilości insuliny i to – jak twierdzi Diane Kress – jest jedną z głównych przyczyn tendencji do tycia, a potem trudności z odchudzaniem. Tak więc sposobem na rozważanie problemu jest unormowanie wydzielania insuliny – czyli pracy trzustki, a także wątroby.

Jak długo trwa dieta Diane Kress?

To program na całe życie, który składa się z trzech etapów. Pierwsze dwa zajmują po 8 tygodni. W tym czasie utracisz wagę. Ostatni – reguły, które warto stosować do końca życia aby nie przytyć i pozostać zdrowym.

Podstawowe zasady diety Diane Kress

Sięgaj po posiłki 6 razy dziennie, 3 główne i 3 przekąski – ostatnia krótko przed snem. Staraj się, by przerwy pomiędzy posiłkami nie były dłuższe niż 5 godzin.

Codziennie pij zieloną herbatę i 2 l wody. Ćwicz co najmniej po 30 minut 5 razy w tygodniu. Jedz wyłącznie produkty, które są dozwolone na poszczególnych etapach.

Uwaga! Sprawdzaj zawartość węglowodanów w produktach.

Pierwszy etap diety Diane Kress

Ogranicz węglowodany. Możesz ich zjeść najwyżej 5 gramów na 5 godzin. Jedz pieczywo niskowęglowodanowe, mięso, ryby i owoce morza, warzywa i owoce, sery, orzechy.

Drugi etap diety Diane Kress

Teraz wprowadzasz zdrowe węglowodany. Powinno ich być 11-20 gramów na 5 godzin. Sięgnij po chleb pełnoziarnisty, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty, rośliny strączkowe, owoce, mleko oraz jego przetwory.

Trzeci etap diety Diane Kress

Dodaj jeszcze więcej węglowodanów (nawet słodycze). Dokładnie licz, ile węglowodanowych porcji jesz w ciągu dnia.

Uwaga! Nie wolno Ci przekroczyć norm dostosowanych do wieku i wzrostu.

Ta dieta pomoże przede wszystkim osobom z nadwagą i otyłością wywołaną wahaniami poziomu cukru we krwi i insulinoodpornością.

Uwaga! Strategicznie najważniejszy jest pierwszy tap, który resetuje pracę trzustki i oducza ją wydzielania dużych ilości insuliny w odpowiedzi na węglowodany.

Dzięki tej bardzo nieskowęglowodanowej strategii (zaledwie 25 g dziennie), trwającej 8 tygodni, uczysz się kontrolować spożycie cukrów i ich rodzaj.

Uwaga! Ta nauka i nawyk kontroli musi pozostać  na całe życie.

Dieta ta jest szczególnie polecana osobom zagrożonym cukrzycą, z cukrzycą w wywiadzie rodzinnym oraz z trudną w leczeniu otyłością.

Myjesz zęby, bierzesz prysznic, wiesz z dzieciństwa o higienie zewnętrznej,ale o higienie wewnętrznej wiesz pewnie niewiele?

Błonnik witalny Jak Wyczyścić Organizm z Toksycznych Substancji?»

Zdrowia życzę 🙂

Advertisements

One thought on “Jak poprawić metabolizm? cz. 1

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s