Aktywność fizyczna dobra dla Twoich jelit


aktywność fizycznaRuch pomaga na zaparcia

Ruch pobudza pracę jelit i przesuwanie się treści pokarmowej do jelita grubego. Z tego powodu aktywność fizyczna jest skuteczną profilaktyką zaparć i sposobem na ich eliminację.

Jakie ćwiczenia wybrać?

Najlepsze będą tutaj ćwiczenia aerobowe (bieganie, przysiady, rower, intensywna gimnastyka) wykonywane o poranku. Pobudzi to metabolizm, który działać będzie sprawnie przez cały dzień.

W przypadku gimnastyki najskuteczniejsze będą ćwiczenia przepony i mięśni brzucha (ich skurcze zwiększają ciśnienie w jamie brzusznej) – popularne brzuszki i nożyce, skłony.

Ćwiczenia zalecane przy zaparciach

Ćwiczeni 1: połóż się na plecach, ręce ułóż swobodnie wzdłuż ciała, unieś do pionu prawą nogę, opuść na podłogę. Potem to samo wykonaj z nogą lewą.

Czynność powtórz seriami po kilka razy.

Ćwiczenie 2: połóż się na plecach, bez pomocy rąk staraj się unieść tułów do pozycji siadu. Połóż się z powrotem na podłodze.

Czynność powtórz kilka razy.

Zimny okład przy zaparciach

To bardzo skuteczny sposób przy osłabieniu perystaltyki jelit.

Będzie Ci potrzebny 1 ręcznik lniany o wymiarach 40×190 cm, 1 ręcznik bawełniany 50×190 cm, kawałek tkaniny wełnianej 45×190 cm.

Ręcznik lniany złóż kilka razy, zanurz w zimnej wodzie i silnie wyżmij. Połóż go na brzuch w taki sposób, aby pępek był na środku, a potem nałóż ręcznik bawełniany i tkaninę wełnianą.

Leż z okładem 45-60 minut, do chwili, gdy poczujesz się lepiej.

Uwaga! Przeciwwskazania do zabiegu: miesiączka.

Pamiętaj, że częstotliwość defekacji u zdrowych ludzi jest różna. Przyjmuje się, ze norma wynosi od 2-3 razy dziennie do 3 razy na tydzień. Gdy wypróżnienia są rzadsze, stolce twarde i odczuwamy dyskomfort niepełnego oczyszczenia jelit – mówimy o zaparciu.

Jak polepszyć zdrowie i samopoczucie oczyszczając jelita

Błonnik witalny Czy znasz to stwierdzenie?: śmierć zaczyna się w jelitach»

Zdrowia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s