Słodka przyczyna zaparć


słodyczeWolność od zaparć w 21 dni… – DZIEŃ 10

Ciasta, ciastka, ciasteczka. Torty, batony, cukierki.

Wszystkie te i inne słodkości mają dwie właściwości. Po pierwsze: niska zawartość tak bardzo potrzebnego błonnika. Po drugie: wysoka zawartość tak bardzo zbędnych tłuszczy i cukrów.

Pogłębiają tylko zaparcia.

Mimo wszystko, jemy je i jemy na okrągło. Cóż, trudno się oprzeć słodkiej rozkoszy, podobnie jak trudno się oprzeć każdej przyjemności.

I tu powinno co niektórych oświecić: słodkości jemy po to, by uciszyć emocjonalny rollercoaster; nie po to, aby zaspokoić faktycznie potrzeby organizmu.

Ktoś, kto chciałby wziąć rozwód z cukierkami, a tym samym zrobić krok w kierunku wolności od jelitowych bolączek, powinien przeczytać powyższe zdanie dwa razy.

Ponadto . . . producenci uwielbiają cukier. Sprawia, że bez płaczu oddajemy swoje ciężko zarobione moniaki.

Lekarze też uwielbiają cukier . . . sprawia, że nigdy o nich nie zapomnimy i od czasu do czasu pójdziemy w odwiedziny, oczywiście z portfelem w ręku, chętni oddać trochę jego zawartości w zamian za konsultację, receptę, a nawet promyk nadziei na lepsze jutro.

Ale Twoje jelita cukru „nie trawią”. Gdyby mogły mówić, wrzasnęłyby prosto w światło ucha: „Człowieku, przestań nas truć! Dorośnij i weź odpowiedzialność za swoje emocje, zamiast wyżywać się na nas . . . do diaska!”

Bo ponownie, przywiązanie do słodyczy rzadko kiedy wynika z potrzeb fizjologicznych. Praktycznie zawsze z problemów emocjonalnych. Stres. Niepokój. Strach. Przygnębienie. Na te i inne bolączki często (ekhm, zbyt często) szukamy ukojenia w słodyczach.

W związku z powyższym, doskonaląc zdrowie psychiczne, jednocześnie doskonalimy fizyczne. Właściwie powiem więcej. Jeśli uwolnimy się od negatywnych emocji — wpuścimy do życia więcej spokoju, więcej radości, więcej harmonii — jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki znikają negatywne nawyki żywieniowe.

Istnieje kilka technik uwalniania negatywnych emocji, ale dziś zostańmy jeszcze przy uświadamianiu.

Ponieważ bez świadomości uszczerbku, jaki pozostawia na zdrowiu biały cukier, jest trudniej go porzucić.

Oczywiście głównym skutkiem nadmiernej konsumpcji słodyczy jest postępująca otyłość i zapychanie jelit.

Gdyby tego było mało, cukier uzależnia fizjologicznie, wrzuca szósty bieg procesom starzenia, osłabia system obronny, zakłóca funkcje neurologiczne, może pokiereszować mózg, osłabić serce, podsycić ogniska zapalne, a w praktyce nawet spaprać życie łóżkowe, o chronicznych zaparciach nie wspominając.

Wciąż masz wielką ochotę na coś słodkiego? Tak myślałem!

Świadomość jest ważna.

Gdybym miał powiedzieć wszystko, co warto wiedzieć o cukrze i jego zgubnym wpływie na jelita, siedzielibyśmy tutaj dopóty, dopóki nie nastałaby nowa pora roku.

Zamiast tego, zakończę jedną, prawdziwą myślą: łatwiej porzucić ZŁY nawyk, jeśli w jego miejsce wstawimy DOBRY.

Więc co Ty na to, aby każdy cukier rafinowany zastąpić cukrem naturalnie występującym w naturze: z owoców lub słodkich warzyw?

Albo to: aby każdy poranek, zamiast od czegoś słodkiego, rozpoczynać od szklanki Błonnika Primvitalnego? —

Błonnik witalnyBłonnik Primvitalny na zaparcia»

Twoje jelita Ci się za to odwdzięczą.

Właściwie . . . z Błonnika Primvitalnego można zrobić pyszną słodycz: zamiast zalewać miarkę czystą wodą, zalej ją koktajlem owocowym! Mmm-mmm, niebo w gębie.

~Arkadiusz Czapla

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s